Public relations

Public relations

Mediebilledet forandrer sig hurtigere end nogensinde. Det kræver en skræddersyet løsning til hver enkelt kommunikations-

udfordring. Hos Crosstown er vi specialister i at skabe synlige og markante resultater i medierne.

 

Klik på pilen for info om


 

 


Corporate pr

Gode pressehistorier og indspark i den offentlige debat er et effektivt virkemiddel til at brande og synliggøre din virksomheds værdier. Kan du slippe igennem pressens nåleøje med dine budskaber, styrker det virksomhedens samlede omdømme og brand.

 

Hos Crosstown borer vi ind til kernen i din forretning, så historierne kommer til at opfylde de journalistiske interesse-

kriterier. Grundig research sikrer, at virksomhedens pressetekster bliver relevante og troværdige. Godt skrive-

håndværk og sproglig kvalitetssans giver kommunikationen flow og bid, så selv komplekse budskaber kommer ud til offentligheden med troværdighed og gennemslagskraft.

Kampagner

Har du oplevet, at dine kampagner og  projekter ikke får den presseomtale, de er berettiget til? Ofte skyldes det, at der ikke er nok fokus på pr-delen, eller at timingen er forkert. Hos Crosstown er vi specialister i hurtigt og effektivt at koble os på et projekt eller en kampagne, der er udviklet af din virksomheds marketing-

afdeling eller af andet reklamebureau. Vi udarbejder en pr-strategi, der får budskabet rundt i alle hjørner af medielandskabet, udarbejder pressemateriale og står for kontakten til redaktionerne og indsamling af resultater.

 

Vi foretrækker at være med fra start, men på grund af vores lange erfaring med reklamebranchen, kan vi også være det ekstra skud vitaminer, som en kampagne har brug for op til lanceringen.

Offentlige kampagner

Crosstown har omfattende erfaring med pressedækning af kampagner for ministerier, styrelser og andre offentlige virksomheder eller organisationer.

 

Vi identificerer den journalistiske nyhedsværdi og det samfundsmæssige perspektiv, udarbejder pr-strategi og pressemateriale, kortlægger relevante medier og står for hele den pr-logistiske proces før, under og efter kampagnestart.

 

Med Crosstown som pressekoordinator får du kommunikeret din kampagnes budskaber ud til hele medielandskabet; fra tv, radio og landsdækkende aviser til regional- og lokalpresse, fagblade og onlinemedier.

International pr

Måske er kommunikation for din virksomhed ikke et spørgsmål om blot at kommunikere internt og eksternt i ét land? Kommunikationen er international for mange virksomheder, og derfor ligger målet med kommunikationen også uden for landets grænser.

 

Hos Crosstown har vi lang erfaring med at håndtere internationale pr-opgaver for både danske og internationale virksomheder. Derfor kan vi håndtere hele processen fra strategi, udvikling og placering af historier i engelsk-, tysk-, og fransktalende lande. Vi står selv for kontakten til de udenlandske mediers redaktioner, da vores erfaring siger os, at den bedste pr-kampagne bliver styret centralt.

Produktlanceringer

Et nyt produkt er sjældent interessant i sig selv, og redaktionel omtale må aldrig sidestilles med en annonce. Men de allerfleste produkter rummer den spændende historie eller det

samfundsmæssige perspektiv, der skal til for at opfylde et eller flere af de journalistiske interessekriterier. Historier, som ofte er for omfattende til at fortælle i en annonce.

 

Derfor er presseomtale et effektivt supplement til kampagnen for dit nye produkt. Crosstown borer ind til kernen, identificerer den journalistiske nyhedsværdi, udarbejder strategi og pressemateriale, kortlægger relevante medier og står for hele den pr-logistiske proces før, under og efter lanceringen af produktet.